Favoritfjordingen

Jag har "räknat" rösterna, och de flesta var olika hästar, vilket inte är så konstigt eftersom alla fjordingar på Taffsnäs är underbara på sitt eget lilla vis :D

Men Frans vann med tre röster, en var såklart från mig :D
Vilje kom tvåa med två röster :)
Och sedan blev det lika mellan dessa hästar så jag tänkte skriva lite kort vad jag tycker om dessa :)

Ferdinand - när jag red honom var han super fin, mjuk i kroppen och munnen.
Rajmik - Har inte ridit men han är otroligt söt ! :)
Simon - Har inte ridit men väldigt söt han också :)
Dalme - Jag red honom 2005 och då var han snäll, men lite seg om jag inte minns fel?
Erik - Söt men ganska trött på något vis 
Lorenz - När jag red honom var han stel som en planka och hård i munnen :/
Olliver - Ingen uppfattning :)
Hadar - Fin, välriden men väldigt busig häst !
Leon - Vinglig men fin
Gilbert - Fin, mjuk i kroppen, mjuk i munnen och lyssnade bra :)
Luring - Seg, tjock men super gullig och rolig att rida på vintern när det inte är så varmt :)

Det får bli en bild på söta Dalme !:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0