Finaste hästen

Idag var en underbar dag i stallet. Jag var nästan ensam och det är skönt ibland. Tog in Frans och borstade honom. Gned in ren torv i hans päls och borstade sedan av det (tar bort damm). Sedan red jag ut till ängen där polohästarna går på vintern. Där finns det lite "kvarlevor" från fälttävlanshinder. Jag övade på att kunna länga och korta galoppen eftersom han gärna ligger och rullar på i sitt eget tempo. Det gick faktiskt riktigt bra, han lyssnade på mig och gjorde som jag ville. Därför red jag inte så länge men han var ändå väldigt svettig efter. Jag spolade av honom och sen fick han ha på sig sitt svettäcke och äta upp sin insläppsmat :) 

Han fick även massor av äpplen idag, dels de jag hade med mig från mitt äppelträd hemma och några från korgen som finns i stallet :D

 
Premiär för Frans nya träns :D



Ängen vi red på, glad hest :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0