Listan

1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning

Hoppade över femman för jag har inte fotat så många bilder själv :)

Frans står på Almare stäket, det är ca 70 inackorderingar och 20 polohästar. Gården är indelad i mindre stall som "sköter sig själva", alla delar på ridhus/ridbanor osv, men man sköter fodringar, skottkärror, grepar osv själva. Det stallet jag har Frans i tillhör "storstallet", det är format som ett L. Det är indelat i fyra olika stall, Norrgården, Mellangården, Sörgården och Bullerbyn (haha ni kanske fattar temat). Bullerbyn heter den stalldel som jag har Frans i. Där finns det 9 boxar. Fem av hästarna är storhästar och de resterande fyra är ponnyer.

Dapone "dappe" är en stoor storhäst, valack, brun och mest utbildad i dressyr. Han ägs av Cornelia "Corran" som är 95:a.

Zara Goza "Gozan" är också en stoor storhäst, sto, grå och även hon är mest utbildad i dressyr. Hon ägs av Jenny som ock¨så är 95:a och går i Corrans klass.

Nästa häst heter något krångligt men kallas för "kakan", hon är en liten storhäst, sto, mörkbrun med bläs, och rids mest i dressyr, vet inte vilket hon är mest utbildad i. Ägs av Helena som är Jennys mamma.

Ester är en ganska stor storhäst som även hon är sto och brun, duktig i både hoppning och dressyr tror jag. Ägs av Rita som jobbar som lärare och kommer ganska sent på kvällen.

Cinnamon Twist "Twist", ett sto, brun c-ponny med bläs, hon är lika utbildad i dressyr som hoppning, och ägs av Emma som är 95:a, går i Jenny och Corrans klass. Emma har även utbildat Twist själv med hjälp av tränare. Dom ska delta i ponnyallsvenskan, dressyr.

Sälles Bianca "Bianca", är ett sto, mööörkbrun d-ponny med bläs. Utbildad lika i både dressyr och hoppning, ägs av Anna som är 92:a. Anna har utbildat Bianca själv med en del hjälp från tränare.

Diamond Spirit "Spirit", en liten storhäst, valack och skäck. Jag vet inte mycket om hans utbildning eftersom han är ny i stallet. Han ägs av Daniella som är vuxen. 

Frans, han är min ponny, en fjordingvalack. Han är ljusbrunblack och lika utbildad i hoppning och dressyr, har dock något lättare för hoppningen, det är även detta vi båda tycker bäst om. Han ägs av Taffsnäs men jag är fodervärd. Vi är inne på vårt fjärde år men har känt varandra sedan 2005. Jag är 92:a.  

Sist men inte minst
Roling Stone "Rolle", valack, grå storhäst. Jag tror att han är lika utbildad i hoppning som dressyr. Ägs av Ewa-Lotta som har fem hundar varav två ofta är med i stallet. 

 Det var alla som står i min stalldel och tillhör mitt stall.









Bianca "Biancus" och Frans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0